De eerste dagen - Reisverslag uit Kisléta, Hongarije van Renske Gotink - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Kisléta, Hongarije van Renske Gotink - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Renske

Blijf op de hoogte en volg Renske

15 April 2012 | Hongarije, Kisléta

Zaterdag 14 april

Pfff 04.00 is toch wel heeeeel erg vroeg, maar ja wat wil je als je om 05.15 moet vertrekken richting school en je ook nog de laatste dingen in moet pakken(tandenborstel, telefoonoplader e.d.). Dus om kwart over 5 toch maar in de auto gestapt richting school. Onderweg nog even een vriendin oppikken, die geen vervoer had, omdat haar vader met de auto weg was, en dus anders nog 2 km had moeten lopen mét koffer. Op school aangekomen moesten we bedenken wie bij wie in de auto ging (we werden door een aantal ouders naar Schiphol gebracht). Na een 2 uur durende autorit waren we bij Schiphol aan gekomen verzamelden we ons bij de vertrekhal. Dit was de allereerste keer dat ik ging vliegen, ik vond het niet heel erg spannend, maar was wel benieuwd naar hoe het zou zijn. Op het vliegveld moesten we door de douane door zo'n metaaldetectorpoortje, uitgerekend bij mij gat dat poortje piepen, dus ben ik meteen voor het eerst in mijn leven gefouilleerd. Dat kon ook alleen maar mij overkomen. Het opstijgen vond ik best wel leuk. Maar het vliegen op zich vond ik nogal saai. Toen de daling werd in gezet en wij onder de wolken uitkwamen konden we het Hongaarse landschap zien. Elk huisje had een andere kleur, ik heb geen 2 huizen gezien die precies dezelfde kleur hadden. Aangekomen op het vliegveld van Budapest kregen we te horen dat ons nog een busrit van 3,5 uur te wachten stond en dat de bus er al was. Dus gingen we met zijn allen snel naar de bus, die ons naar de andere kant van Hongarije bracht. Naar de stad Nyíregyháza waar de school van onze twins was. Bij de school aangekomen stonden onze twins en hun ouders op ons te wachten in de regen, dus het was even snel een knuffel of een hand schudden en dan snel de school binnen gaan, waar wij een welkomstspeech van de Hongaarse leraren kregen. Na deze speech gingen wij met onze twins en hun ouders mee naar huis waar wij avondeten kregen en iedereen een eigen programma had. Dat betekenden voor de meesten dat ze met de hele groep uitgingen. Voor mij was dit helaas onmogelijk omdat mijn twin ongeveer 2 uur van de stad afwoonde. Op zich vond ik dit ook niet zo heel erg, aangezien ik was uitgeput van al het reizen.

Zondag 15 April
Vandaag gingen wij met de hele groep naar de dierentuin in de stad. Nadat ik in deze dierentuin ben geweest, vind ik de dieren in Nederlandse dierentuinen behoorlijk verwend. In Hongarije zitten de meeste dieren alleen in een vrij klein verblijf, terwijl hier in Nederland dieren in groepen in een enorm verblijf zitten! Ik was blij dat ik weer bij de Nederlanders was en ik weer lekker Nederlands kon praten! We hebben die dag lekker verhalen uitgewisseld over de eerste dag in Hongarije. Nadat wij het grootste gedeelte van de dag in de dierentuin hadden rond gelopen, werden mijn twin en ik opgehaald door haar ouders en zijn we lekker bij de McDonald's wezen eten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renske

Actief sinds 30 Nov. 2011
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 5256

Voorgaande reizen:

19 Februari 2015 - 03 Maart 2015

Uganda

14 April 2012 - 21 April 2012

Internationalisering

21 Maart 2011 - 25 Maart 2011

Oxford

22 Maart 2010 - 25 Maart 2010

London

Landen bezocht: